Jos olet jo asiakkaamme, voit helpottaa muuttokiireitäsi hoitamalla sopimusasiat kerralla kuntoon verkossa sähkösopimuksen siirtosivun kautta.
Jos olet uusi asiakas, teet sähkösopimuksen helpoiten verkossa, kun muuttoon on enemmän kuin neljä päivä.
Jos tarvitset sähköt uuteen kotiin vain parin päivän päähän, saat sopimuksen voimaan nopeimmin soittamalla muuttonumeroomme 0800 177 733 (ma-pe klo 9-18).
Olipa kyseessä määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus, voit siirtää sen uuteen kotiin. Joissain tapauksissa hinta saattaa muuttua, mutta tällaisessa tapauksessa soitamme sinulle erikseen.
Tehdessäsi uuden sähkösopimuksen kanssamme voimme irtisanoa myös vanhan sähkösopimuksesi riippumatta siitä minkä sähköyhtiön asiakas olet ollut.
Hoidamme myös sähkönsiirtosopimuksen puolestasi.
Määräaikainen sopimus on myös mahdollista lopettaa muuton yhteydessä.
Jos kyseessä ei ole kiinteistö, kuluttaja-asiakas tarvitsee vain sähkön siirto- ja myyntisopimuksen. Tämä onnistuu soittamalla meille.
Omakotitalon myyjän tulee aina ilmoittaa sähköverkkoyhtiölle, kun sähköliittymä siirtyy kaupan myötä uudelle omistajalle. Ostajan ei tässä tapauksessa tarvitse tehdä mitään muuta, kuin solmia sähkönmyyntiyhtiön kanssa uusi sähkösopimus.
Uudisrakentaja taas tarvitsee liittymissopimuksen, verkkosopimuksen sekä sähkön myyntisopimuksen. Jos kyseessä on esimerkiksi liittymän laajennus, tarvitsee rakentaja sähkön siirto- ja myyntisopimuksen. Ota yhteyttä verkkoyhtiöösi liittymän laajennusta suunnitellessasi. Paikallinen verkkoyhtiö huolehtii sähkön siirrosta ja muista sähköverkkopalveluista omalla verkkoalueellaan.
Kyllä. Tee ilmoitus paikalliselle jakeluverkkoyhtiölle. Verkkoyhtiö huolehtii sähköliittymän siirtymiseen liittyvistä toimenpiteistä.
Sinun kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme uuden asuntosi sopimusasiat ajan tasalle. Helpoiten asia hoituu sähkösopimuksen siirto -sivulta tai soittamalla asiakaspalveluumme.
Sopimuksen tekeminen onnistuu verkkosivujemme kautta helposti.
Mikäli muuttoosi on vähemmän kuin 1 arkipäivä, soita asiakaspalveluumme (ma–pe 8–18) numeroon 0800 177 733.
Huom! Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa kesken sopimuskauden (SME 2014 kohdat 10.2.1. –10.2.5). Jos määräaikainen sopimus yritetään katkaista ilman hyväksyttävää syytä ennen sopimuskauden päättymistä, on kyseessä sopimusrikkomus, josta seuraa vahingonkorvaus. Tarkistamme kaikki sopimukset.
Jos nykyinen sopimus on päätetty aiheettomalla muuttoilmoituksella, palautamme sen alkuperäiselle tuotteelle ja sopimuksen haltijalle. Huomioithan, että sähkösopimuksen siirto toisen samassa osoitteessa olevan henkilön nimiin ei ole hyväksyttävä syy. Jos kyseessä on muutto uuteen osoitteeseen, meillä on mahdollisuus pyytää asiakkaalta todistus, että muutto on tapahtunut (Energiateollisuus SME 2024 kohta 10.2.4).