Time in controller:22.10.2024 2.42.02

Uusi Vattenfall-sovellus auttaa sinua käyttämään sähköä viisaasti.

Sovelluksessa voit:
- seurata sähkön hintaa
- optimoida kulutustasi
- tarkastella laskuja ja sähkösopimuksesi tietoja.

Lataa uusi Vattenfall-sovellus – ja käytä sähköä viisaasti.

Tutustu ja lataa sovellus

 

Miten voin muuttaa laskun eräpäivää?

Voit siirtää erääntymättömän laskun eräpäivää enintään 14 vrk. Valitse Omat laskuni -näkymä ja klikkaa laskun perässä olevaa nuolta. Aseta haluamasi eräpäivä ja hyväksy valinta.

 

Miten voin seurata sähkönkulutustietoja?

Kulutustiedot näet Oma kulutukseni -välilehdeltä. Kulutustiedot näkyvät siltä ajalta, kun olet ollut asiakkaamme. Voit tarkastella myös keskimääräisen ulkolämpötilan vaikutusta kulutukseen. Tiedot voi viedä exceliin.

 

Miten näen spot-tuntihinnat?

Näet spot-tuntihinnat Oma kulutukseni -välilehdeltä. Valitse päivätason tiedot ja näet, kuinka paljon sähkö on maksanut kullakin käytetyllä tunnilla.

Suomen alueen spot-tuntihinnat sisältävät alv 25,5 % mutta eivät Vattenfallin marginaalia, jonka voi tarkistaa Omat sopimukseni -sivulta.

1.9.2024 alkaen arvonlisävero on 25,5 %. Laskutamme aina voimassa olevan arvonlisäverokannan mukaan.

 

Löydät ohjeen Oma energia -palveluun kirjautumisesta alla olevan linkin kautta.

Tutustu Oma energia kirjautumisohjeisiin

ukk-720x.jpg

Haasteita sisäänkirjautumisessa?

Löydät täältä vinkkejä Oma energian kanssa, jos et pääse kirjautumaan palveluun.

Kirjautuminen ensimmäisen kerran

Pääset kirjautumaan Oma energiaan ensimmäisen kerran saatuasi sähkösopimuksen vahvistusilmoituksen.

Vahvistuksesta löydät asiakasnumerosi, jolla pääset rekisteröitymään palveluun. 

 

 

Tekniset haasteet

Laitteet: Testaa kirjautumista toiselta laitteelta, jos et pääse kirjautumaan.

Selaimet: Kokeile käyttää toista selainta. Palvelu toimii parhaiten Edgen, Firefoxin tai Chromen uusimmalla versiolla.

Evästeet: Poista evästeet laitteeltasi (valitse Ctrl+Shift+Delete Chrome ja Edge -selaimilla).

Asiakastietojen tarkistaminen

Tarkista, että käytät oikeaa asiakasnumeroa ja salasanaa.

Salasanan uudelleen asetus

Jos tilaat uuden salasanan, kirjautuminen onnistuu noin viiden minuutin kuluttua salasanan tilaamisesta.

Aseta salasana uudestaan ohjeiden mukaisesti.

Kysy chatissa