Time in controller:2023-10-01 13:08:58

grund av lagändring, fr.o.m. 1.10.2023, måste du använda stark identifiering när du köper ett elavtal vår webbplats. Stark identifiering kan enkelt utföras med bankkoder eller mobilcertifikat. Efter att du har genomfört den starka identifieringen kommer du att hänvisas till beställningsformuläret, där du kan fortsätta beställningen av ditt elavtal. Betalningsmetoden för elavtal är faktura.

Vår service

720x450-VF-Oma-energia.png

Min energi

Genom att registrera dig i tjänsten Min Energi kan du hantera dina el ärenden när det passar dig bäst. Du kan till exempel: Följa din elförbrukning, granska dina fakturor och elavtal eller hantera dina kunduppgifter.

Bekanta dig med tjänster Min energi

customer-service-teaser-720x450-v2.jpg

Kundservice

Vår kundservice är öppen vardagar kl. 8–17 och svarar på alla dina frågor om din kundrelation och dina avtal. Du kan diskutera och hantera dina el ärenden via chatten på vår webbplats. Chatten är öppen på webbplatsen från måndag till lördag kl. 8–22. Vår bot svarar på allmänna frågor även utanför chattens öppettider.

Kontakta oss

Välj e-faktura

 Våra prestationer

Med i initiativet Science Based Targets

Vår plan för att minska utsläppen har bekräftats vara i enlighet med Parisavtalet.

Läs mer

Finlands mest hållbarhetsorienterade aktör inom energisektorn

Konsumenterna utsåg Vattenfall till Finlands mest hållbarhetsorienterade elbolag 2023 för den femte året i rad.

Läs mer

 

Belönat samhällsansvar

Ecovadis Platina-rankning för miljö, etik och leverantörskedja.

Läs mer

 

Steg mot ett fossilfritt liv

Det sker ständigt en positiv klimatutveckling. Vi vill berätta hur vi arbetar för att nå vårt mål om ett fossilfritt liv.

Läs mer