Muutosta usein kysyttyä
Mikä on asiakaspalvelun puhelinnumero?
- Muuttoasioissa voit soittaa 0800 177 733 arkisin klo 8-18 (maksuton).
- Asiakaspalvelun numero on 020 722 9000 (mpm/pvm). Palvelemme arkisin klo 8-17.
Voinko hoitaa asioita jonkun muun tai kuolinpesän puolesta?
Voit. Pyydä valtakirja toiselta osapuolelta, ja asian hoitaminen kanssamme onnistuu vaivattomasti. Jos kyseessä on kuolinpesä, varmistathan, että valtakirjasta löytyy jokaisen osakkaan allekirjoitus. Voit käyttää valmista valtakirjapohjaamme.
MIten muuttoilmoitus pitäisi tehdä ja miten teen sen?
- Jos olet jo asiakkaamme, voit siirtää sähkösopimuksesi uuteen osoitteeseen verkossa.
- Jos olet uusi asiakas, teet sähkösopimuksen helpoiten verkossa, kun muuttoon on enemmän kuin neljä päivää.
- Jos tarvitset sähköt uuteen kotiin vain parin päivän päähän, saat sopimuksen voimaan nopeimmin soittamalla muuttonumeroomme 0800 177 733 (ma-pe klo 9-18).
Voiko sähkösopimuksen tekemisen hoitaa netin kautta muuton yhteydessä?
Sopimuksen tekeminen onnistuu verkkosivujemme kautta helposti. Mikäli muuttoosi on vähemmän kuin 2 arkipäivää, soita asiakaspalveluumme (ma–pe 8–18) numeroon 0800 177 733.
Olen ostanut kiinteistön ja kauppakirjassa on maininta sähköliittymän siirtämisestä minun omistukseeni. Pitääkö tästä ilmoittaa jonnekin?
Kyllä. Tee ilmoitus paikalliselle jakeluverkkoyhtiölle. Verkkoyhtiö huolehtii sähköliittymän siirtymiseen liittyvistä toimenpiteistä.
Olen unohtanut ilmoittaa teille uuden osoitteeni, miten toimin?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta saamme uuden asuntosi sopimusasiat ajan tasalle. Helpoiten asia hoituu sähkösopimuksen siirto -sivulta tai soittamalla asiakaspalveluumme 0800 177 733 (ma–pe 8–18).
Mitkä sopimukset pitää olla kunnossa ennen sähkön toimituksen aloittamista?
Jos asut kerros- tai rivitalossa, tarvitset vain sähkön siirto- ja myyntisopimuksen. Saat sopimuksen soittamalla meille.
Jos olet myymässä omakotitaloasi, muista ilmoittaa sähköverkkoyhtiölle, milloin sähköliittymä siirtyy uudelle omistajalle. Ostajan ei tässä tapauksessa tarvitse tehdä mitään muuta, kuin solmia sähkönmyyntiyhtiön kanssa uusi sähkösopimus. Uudisrakentaja taas tarvitsee liittymissopimuksen, verkkosopimuksen ja sähkön myyntisopimuksen.
Jos kyseessä on esimerkiksi sähköliittymän laajennus, tarvitset sähkön siirto- ja myyntisopimuksen. Ota yhteyttä verkkoyhtiöösi liittymän laajennusta suunnitellessasi. Paikallinen verkkoyhtiö huolehtii sähkön siirrosta ja muista sähköverkkopalveluista omalla verkkoalueellaan.
Voiko sähkösopimus olla voimassa vanhassa ja uudessa kodissa samaan aikaan?
Jos olet jo asiakkaamme, voit siirtää nykyisen sopimuksesi muuton yhteydessä uuteen osoitteeseen. Sopimus voi jatkua myös vanhassa osoitteessa vielä 60 päivän ajan.
Jos sinulla ei ole vielä kanssamme sähkösopimusta, voit tehdä sen helposti suoraan verkkosivujemme kautta tai puhelimitse 0800 177 733 arkisin klo 8-18 (maksuton). Samalla voimme päättää vanhan sopimuksesi silloin, kun haluat.
Miten määräaikaisen sähkösopoimuksen käy muutossa? Siirtyykö se uuteen kotiin?
Olipa kyseessä määräaikainen tai toistaiseksi voimassa oleva sähkösopimus, voit siirtää sen uuteen kotiin. Joissain tapauksissa hinta saattaa muuttua, mutta tällaisessa tapauksessa soitamme sinulle erikseen.
Kun teet uuden sähkösopimuksen kanssamme voimme irtisanoa myös vanhan sähkösopimuksesi riippumatta siitä, minkä sähköyhtiön asiakas olet ollut.
Hoidamme myös sähkönsiirtosopimuksen puolestasi. Määräaikainen sopimus on myös mahdollista lopettaa muuton yhteydessä
Miten saan sähköt uuteen kotiin vielä tälle päivälle?
Jos haluat sähköt samalle päivälle, soita asiakaspalveluumme ennen klo 12. Tämän jälkeen kytkennän onnistumista samalle päivälle ei voida luvata. Alueelliset siirtoyhtiöt saattavat veloittaa pikakytkennästä noin 50-200 euroa. Tarkempaa tietoa saat soittamalla meille.
Miten saan sähköt uuteen kotiin seuraavalle päivälle?
Soita 0800 177 733 arkisin klo 8–18. Kytkentä tehdään seuraavana arkipäivänä, jolloin siirtoyhtiö ei yleensä peri lisämaksuja. Maksu voi olla noin 50-200 euroa.
Miten kytkentä tapahtuu, jos uudessa kodissa ei ole sähköjä?
Sähköt kytketään kotiisi lähes aina etäyhteyden avulla. Ennen kytkentää verkkoyhtiösi saattaa varmistaa, että kodissasi ei ole sähkölaitteita päällä. Verkkoyhtiö soittaa sinulle tai lähettää asiasta tekstiviestin.
Mihin paperilaskut menevät muuton yhteydessä?
Muistathan ilmoittaa uuden kodin osoitteesi meille, jotta vanhan kodin laskut löytävät uuteen osoitteeseen.
Pysyykö sähkösopimuksen laskutustapa samana vaikka muutan uuteen osoitteeseen?
Kyllä. Sopimuksen laskutustapa säilyy ennallaan, kun muutat uuteen osoitteeseen. Jos olet valinnut laskutustavaksi esimerkiksi e-laskun, sama laskutustapa on voimassa myös uudessa kodissasi.