Teimme jokaiselle kolmelle tuotantomuodolle oman mainosvideon, jossa HAVU:n tähtipelaaja xseveN on säätilojen armoilla – ja palaa pelaamaan sisälle, koska aina on hyvä pelikeli.
Halusimme korostaa myös energiatehokkuuden merkitystä CO2-päästöjen vähennyksessä. Yhdessä pelikonevalmistajan kanssa suunnittelimme ja rakensimme erityisen energiatehokkaan Vattenfall x HAVU -pelikoneen. Koneessa on tuotantomuotoihin liittyen vesi- ja tuuletinjäähdytys, ja se on valaistu Vattenfallin väreissä. Uniikki kone arvottiin innokkaiden pelaajien kesken kesällä 2023.
Kampanja jalkautettiin netistä tosielämään Tapiola Festivaaleilla ja Elisa Masters -turnauksessa. Molemmat tapahtumat järjestettiin Espoon Metro Areenalla, joka pyörii Vattenfallin tuottamalla fossiilivapaalla vesivoimalla. Myös Metro Areena haluaa olla Suomen vastuullisin alallaan, ja tämä yhteys näkyi mainonnassamme molemmissa tapahtumissa.
Joka kuukausi julkaistaan myös yhden HAVU:n pelaajan CO2-raportti, jossa avataan pelituntien määrää ja CO2-säästöjä. Samankaltaisen CO2-raportin saavat kaikki Vattenfallin asiakkaat, jotta he voivat seurata oman sähkönkäytön konkreettisia vaikutuksia ilmastolle.
Yhteistyön budjetti on tälle vuodelle ollut noin 100 000 euroa, mukaan lukien partneruuden, konseptin suunnittelun, videotuotannot, palkinnot, mediat – eli ihan kaiken.
Tuotettuja mainosvideoita:
Tuulinen sää ei välttämättä ole huono sää
Vesikeli ei välttämättä ole huono keli
Aina on hyvä #pelikeli