E-lasku on turvallinen ja nykyaikainen tapa maksaa laskut. E-laskun maksaminen hoituu napin painalluksella, lasku säilyy pankin arkistossa, ja voit ottaa laskut vastaan ajasta ja paikasta riippumatta. E-lasku on myös ympäristöystävällinen valinta.
Vattenfallin asiakkaana voit saada laskusi suoraan verkkopankkiisi. Tee E-laskusopimus näin:
Kirjaudu verkkopankkiisi ja etsi verkkopankkisi valikosta kohta “E-lasku”, “E-laskusopimukset” tai “Tee e-laskusopimus”
Laskutamme 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Jos kulutat vähän sähköä, saat laskun harvemmin. Jos kulutat sähköä enemmän sähköä, saat laskun tiheämmällä rytmillä.
Kaikki Tuntisähkö- ja EKO Tuntisähköasiakkaamme saavat kuitenkin laskun kuukausittain. Jos haluat muuttaa laskutusväliä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Sinun kannalta suoramaksu vastaa palvelutasoltaan ja toiminnallisuudeltaan kansallista suoraveloitusta. Saat Vattenfallilta tiedot laskusta kirjepostissa hyvissä ajoin ennen sen eräpäivää. Pankki maksaa suoramaksun tililtäsi eräpäivänä.
Jos alkuperäinen sähkölasku on päässyt erääntymään, Intrum postittaa maksuhuomautuksen Vattenfallin puolesta. Maksuhuomautus ei aiheuta häiriömerkintöjä luottotietoihisi.
Hyvitystilin numeron voit ilmoittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse tai soittamalla numeroon 020 722 9000 (mpm/pvm) arkisin klo 9-17. Hyvityslasku tulee maksuun laskutusrytmistä ja laskun eräpäivästä riippuen.
Palautuksen voi myös siirtää seuraavalle laskulle ilmoittamalla asiasta heti laskun saavuttua asiakaspalveluun esimerkiksi sähköpostitse. Lähetä sähköpostia asiakaspalveluun
Sähkön hinta muodostuu sähkön siirtopalvelusta ja sähköenergiasta eli myynnistä. Sekä siirrosta että myynnistä veloitetaan kiinteä perusmaksu (euroa/kk) ja kulutetun energian mukaan määräytyvä kulutusmaksu (snt/kWh). Kaikkiin hintoihin sisältyy myös veroja.
Vattenfall laskuttaa sinulta sähkönmyynnin osuuden ja paikallinen sähköverkkoyhtiösi laskuttaa sähkönsiirron erikseen.
Kun alkuperäinen lasku on erääntynyt, eikä Intrum ole vielä toimittanut maksuhuomautusta laskusta, laskun voi maksaa sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko. Maksuhuomautuksen jälkeen maksumenettelyistä pystyy sopimaan ainoastaan Intrumin kanssa. Yhteystiedot Intrumille löytyvät maksuhuomautuksesta.
Jos verkkoyhtiö ei pysty toimittamaan meille tuntimitattuja tietoa, joudumme arvioimaan sähkönkulutuksen. Kun tieto saadaan verkkoyhtiöltä, kulutus tasataan ja saat tasauslaskun.