Time in controller:30.9.2022 23.28.18

Maksuhuomautus ja perintä

Maksuhuomautus


Saat maksuhuomautuksen 14 vuorokauden kuluttua laskun eräpäivästä. (Jos haluat siirtää laskun eräpäivää, ota yhteyttä meihin ennen laskun eräpäivää) Maksuhuomautuksen sinulle postittaa puolestamme Intrum. Maksuhuomautus ei aiheuta häiriömerkintää luottotietoihin.

Laskutamme maksuhuomautuksesta palveluhinnaston mukaisen muistutusmaksun. Tämä kulu ja korkolain mukainen viivästyskorko laskutetaan seuraavalla sähkölaskullasi.


Jos lasku on erääntynyt, mutta et vielä ole saanut maksuhuomautusta, voit maksaa laskun sen alkuperäisillä tiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, korkolain mukainen viivästyskorko laskutetaan seuraavalla sähkölaskullasi.


Jos olet maksanut laskun eräpäivän jälkeen ja saanut huomautuksen laskusta, on muistutus aiheeton. Muistutustoimenpiteet ovat ehtineet alkaa ennen suorituksen saapumista meille, joten palveluhinnaston mukainen muistutusmaksu veloitetaan seuraavalla sähkölaskullasi. Jos sinulla on kysyttävää maksuhuomautukseen liittyen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sähkönmyyntiehdot SME2014, kohdat 7.4 ja 7.5.


Entä jos maksu viivästyy vielä huomautuskirjeen jälkeenkin?

Jos sähköntoimituksesi on keskeytynyt, otathan yhteyttä suoraan Intrumiin p. 09 2291 1885

Kun olet saanut maksuhuomautuksen Intrumilta, maksu siirretään Intrumille perintään, ellei maksua ole suoritettu maksuhuomautuksen eräpäivään mennessä. Perintään liittyvissä kysymyksissä kannattaa olla yhteydessä Intrumin asiakaspalveluun:

(09) 2291 1885
ma-pe 7.30–20.00
la 9.00-16.00

Perinnän edetessä sähköntoimituksen keskeytys on mahdollista. Ilmoitamme sähköjen mahdollisesta katkaisusta asiakkaalle etukäteen. 

 

Kysy chatissa