Time in controller:28.5.2024 9.53.17

Maksuaika ja eräpäivän siirto

1030x569_maksuaika.jpg

 

Voit siirtää laskun eräpäivää Oma energia -palvelussa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Kuluton maksuaika 1.1.–30.4.2023 muodostuneille laskuille

Hallituksen sähkötuen mukainen lisämaksuaikapyyntö tulee tehdä ennen alkuperäisen laskun eräpäivää. Tällöin sinulla on mahdollisuus yksityisasiakkaana siirtää 1.1. – 30.4.2023 kulutuksesta muodostuneen laskun eräpäivää maksimissaan 120 päivää. Eräpäivänsiirto on sinulle maksuton ja helpoiten teet sen Oma energia – palvelussamme.

Jos laskusi loppusumma ylittää 700 euroa, voit pyytää eräpäivän siirtoa sähköpostilla osoitteesta laskutus@vf.vattenfall.fi tai soittamalla asiakaspalveluun.

Yritysasiakkailla lisämaksuaika voi maksimissaan olla 60 päivää, johon lasketaan mukaan laskun normaali maksuehto.

 

Eräpäivän siirto

Laskullasi on maksuaikaa 14 vuorokautta. Jos haluat laskullesi lisää maksuaikaa, voit siirtää erääntymättömän laskun eräpäivää 14 vuorokautta Oma energia -verkkopalvelussamme kohdasta Omat laskuni.

Jos haluat pidemmän maksuajan tai maksaa laskusi erissä, voit sopia maksullisesta eräpäivän siirrosta ja maksusuunnitelmasta asiakaspalvelumme kanssa. Maksullinen eräpäivän siirto on enimmillään 21 vuorokautta ja siitä veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu.

 

 

Maksuhuomautus

Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, saat maksuhuomautuksen Intrumilta. Maksuhuomautuksesta veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu. Maksuhuomautus ei aiheuta luottohäiriömerkintää.

Siirtymällä e-laskuun hoidat tärkeät maksut  kätevästi ja helposti.

 

 

Asiakkaidemme kokemuksia

"Asiantunteva ja rauhallinen asiakaspalvelija, oli mukava asioida!"

Vattenfallin kuluttaja-asiakas

Asiakkaiden kommentit ovat kerätty jatkuvasti toteutettavista asiakastutkimuksista, jotka lähetetään Vattenfallin omille asiakkaille. 

Kysy chatissa