Olemme täällä sinua varten
Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikissa asiakkuuttasi ja
sopimustasi koskevissa kysymyksissä.
Vattenfallin nimissä on liikkeellä huijausviestejä. Kehotamme asiakkaitamme varovaisuuteen. Mikäli saat epäilyttävän viestin, älä vastaa viestiin tai klikkaa viestissä olevaa linkkiä tai anna yhteystietoja epäilyttävillä sivustoilla.
Jos epäilet että henkilökohtaiset tietosi ovat joutuneet vääriin käsiin tai olet joutunut huijauksen kohteeksi, ota viipymättä yhteyttä poliisiin ja omaan pankkiisi.
Selvitämme huijausviestien alkuperää, ja seuraamme tilannetta.
Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikissa asiakkuuttasi ja
sopimustasi koskevissa kysymyksissä.
Huijausviesti on viesti, joka näyttää uskottavalta mutta sen tarkoitus on haitallinen. Huijausviestin tarkoituksena on kalastella vastaanottajalta henkilökohtaisia tietoja kuten käyttäjätunnuksia, salasanoja tai pankkitunnuksia. Yleisimmin huijausyritykset tapahtuvat sähköpostilla, tekstiviestillä tai puhelimitse.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta saat ohjeita eri tahoista, joille huijauksista voi ilmoittaa.
Älä koskaan luovuta ulkopuoliselle henkilökohtaisia tietojasi, kuten käyttäjätunnuksia, salasanaa tai pankkitunnuksia.
Huijausviestit saattavat vaikuttaa hyvinkin aidon tai luotettavan oloisilta. Tyypillistä huijausviesteille on, että niissä on kirjoitusvirheitä tai suomen kieli ei ole sujuvaa. Viesti saattaa tulla epäilyttävän näköisestä osoitteesta ja sisältää outoja linkkejä tai liitetiedostoja. Viesteissä saatetaan myös kehottaa nopeaan toimintaan ja uhkailla seurauksilla.
Erilaisia huijaustyyppejä on tänä päivänä monia. Poliisin verkkosivuilla saat ohjeita ja neuvoja, kuinka voit tunnistaa erilaiset huijausyritykset.
Mikäli huijausviestin lähettäjä on tekeytynyt yritykseksi, on hyvä ilmoittaa asiasta kyseiselle taholle, esimerkiksi kuvakaappauksen kera.