Kuluttajasuojalain muutoksesta 1.10.2023 johtuen sinun tulee tunnistautua vahvasti sähkösopimuksia koskevan ostotapahtuman yhteydessä verkkosivustolla. Vahva tunnistautuminen hoituu kätevästi pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Vahvan tunnistautumisen tehtyäsi sinut ohjataan tilauslomakkeelle, jossa pääset etenemään sähkösopimuksen tilauksen kanssa. Sähkösopimusten maksutapana on lasku. Vahvan sähköisen tunnistautumisen vaatimus koskee ainoastaan kuluttajia.
Tunnistautumisen periaatteena on, että todistat oman henkilöllisyytesi tunnistautuessasi. Sähköinen tunnistautuminen mahdollistaa henkilökohtaisten asioittesi hoitamisen verkossa. Sähkösopimuksen teon yhteydessä tunnistautujan ja sähkösopimuksen tekijän pitää olla sama henkilö jotta sopimuksen voi solmia. Yksi tapa tunnistautua on käyttää pankkitunnuksia.
Chatin palveluneuvojat auttavat sinua sähkösopimusten teossa verkkosivustolla. Chat näkyy sivustolla, kun hyväksyt toiminnalliset ja tilastolliset evästeet evästebannerissa. Pääset evästebanneriin klikkaamalla sivuston vasemmassa alalaidassa näkyvää pientä “Privacy settings" -painiketta ja valitsemalla kyseiset evästeet aktiiviseksi ja hyväksymällä valintasi bannerin alalaidassa näkyvällä painikkeella.
Vahvan sähköisen tunnistamisen vaatimus koskee ainoastaan kuluttajia.
Jos sinulla ei ole tunnistautumisvälineitä (pankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta), voit hoitaa sähköasiasi soittamalla asiakaspalveluun +020 722 9000 (avoinna ma-pe klo 8-17, puhelun hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min).
Jos tulee tilanne, jossa joudut hoitamaan sähkösopimusasioita toisen henkilön tai kuolinpesän puolesta, tarvitset valtuutuksen, joka todennetaan valtakirjalla. Kuolinpesän nimissä olevan sähkösopimuksen osalta valtakirjaan tarvitaan kaikkien kuolinpesän osakkaiden allekirjoitus. Lue lisää: Sähkösopimus valtakirja (vattenfall.fi)
Asiakaspalvelumme on mielellään apunasi. Ota yhteyttä soittamalla +020 722 9000 (ma-pe klo 8-17, puhelun hinta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min).