Saat valtion sähköhyvitystä, jos täytät molemmat alla olevat ehdot:
Sopimuksen energian hinta löytyy laskulta. Laskut ovat nähtävissä myös Oma energia -verkkopalvelussamme. Jos sopimuksesi Vattenfallilla on vaihtunut, se huomioidaan laskelmissa erikseen. Jos et ole enää Vattenfallin asiakas, maksamme hyvityksen tilillesi.
Jos et ole enää asiakkaamme, tarvitsemme tilinumerosi, jotta voimme maksaa hyvityksen sinulle.
Tilinumeron antaminen on helppoa ja voit saada siten tuntuvastikin rahallista hyvitystä sähkölaskustasi.
Hyvitys koskee vain osaa asiakkaista, sillä useimman asiakkaan sopimus on edelleen edullinen tai kulutus pientä. Pääsääntöisesti voit saada hyvitystä, jos sähkölaskusi oli välillä marraskuu 2022 – tammikuu 2023 yli 90 euroa kuukautta kohden. Tämän lisäksi edellytetään, että sopimuksesi energian hinta on yli 10 senttiä/kwh tai että sopimuksesi oli tuntihintainen pörssisähkösopimus.
Jos et ole enää Vattenfallin asiakas, saat hyvityksen pankkitilillesi.
Tämänhetkisen arvion mukaan hyvityksen piirissä ovat toistaiseksi voimassa olevat sopimukset (Kestosopimus, Tuntisähkö Mix, EKO Tuntisähkö, Täysvesi Kvartaali) sekä määräaikaisista, kiinteähintaisista sopimuksista vuoden 2022 aikana solmitut sopimukset. Vuonna 2021 solmitut sopimukset ovat pääsääntöisesti energiahinnaltaan edullisempia kuin 10 senttiä/kWh.
Jos olet esimerkiksi uusinut sopimuksen, vaihtanut sopimustyyppiä tai muuttanut osoitetta tällä aikavälillä, laskelmassa huomioidaan nämä muutokset.
Hyvityksillä ei ole vaikutusta muihin tukiin, joita voit saada.
Katso kaikki sähkötuet täältä.
Jos sinulla on erääntyneitä laskuja, käytämme hyvityksen erääntyneiden laskujen kuittaamiseen.