Yrityksen sähkölasku ja maksaminen

Vanhempi mies ja nainen katsovat yhdessä paperilaskua

Mitä etsit?

Näiltä sivuilta löydät tietoa maksutavoista, yrityksen sähkölaskun lukemisesta ja perinnästä. Laskutusasioita voit hoitaa Oma energia -palvelussa tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos lasku on perinnässä, näet perintälaskusta yhteystiedot Lowelille.

 

Näin luet yrityksen sähkölaskua


Laskutus ja maksutavat


Maksuhuomautus ja perintä

 

Ota käyttöön yrityksen verkkolaskutus

Sähköinen verkko­lasku on nykyai­kainen ja ympäris­töys­tä­väl­linen tapa maksaa yrityksesi laskut. Saat verkko­laskun suoraan yrityksesi talous­hal­lin­ta­jär­jes­telmään - ilman turhaa paperin kulutusta. Ota verkko­las­kutus yrityksesi käyttöön lähettämällä meille verkkolaskutustiedot (operaattoritunnuksesi) osoitteeseen yritysmyynti@vattenfall.com.

Laskutuksesta usein kysyttyä
Miten muutan laskutusosoitetta?

Paperilaskun ja sähköpostilaskun osalta voit muuttaa helposti laskutusosoitteesi Oma Energia -palvelun kohdassa ”Omat laskutustietoni”.

Jos haluat ottaa käyttöön verkkolaskutuksen, lähetä meille verkkolaskutustiedot (operaattoritunnuksesi) osoitteeseen yritysmyynti@vattenfall.com

 

  • Vattenfallin OVT-tunnus: 003718420732
  • Operaattori Basware Oyj, välittäjätunnus 003705925424 
Mistä tunnistan, mitä projektia tai työmaata laskutus koskettaa? Saako laskuille lisättyä jonkinlaista viitetietoa?

Voit halutessasi lisätä laskuillesi viitetiedon, jonka voit meille helpoiten ilmoittaa yhteydenottolomakkeen kautta. 

Miksi saan laskun kahdelta eri sähköyhtiöltä?

Saat laskun sekä sähkönkulutuksesta että sähkönsiirrosta. Me lähetämme sinulle laskun sähkönkulutuksesta. Paikallinen verkkoyhtiö puolestaan lähettää sinulle laskun sähkönsiirrosta. Kätevimmin hoidat laskutusasiat siirtymällä verkkolaskutukseen.

Miksi saan maksumuistutuksen Lowell Suomi Oyltä?

Jos alkuperäinen sähkölasku on päässyt erääntymään, Lowell Suomi Oy postittaa maksumuistutuksen Vattenfallin puolesta. Tämä ei aiheuta häiriömerkintöjä luottotietoihisi. Jos haluat olla yhteydessä saamastasi maksumuistutuksesta, löydät tarvittavat tiedot yhteydenottoa varten maksumuistutuksesta.

Voinko saada yhden koontilaskun yrityksen kaikista käyttöpaikoista?

Kyllä, koontilasku on tarjoamamme maksuton lisäpalvelu yritysasiakkaille. Koontilasku koostaa kaikkien käyttöpaikkojen laskujen loppusummat yhdelle laskulle. Näin laskujen maksu on helppoa vaikka kohteita olisi monia. Saat koontilaskun käyttöösi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Voinko saada kodin ja yrityksen laskut samalle koontilaskulle?

Koontilasku palvelu on tarjolla vain yritysasiakkaille. Yksityisasiakkaan laskutukseen sitä ei voida lisätä.

Mistä sähkölaskuni muodostuu?

Meiltä saamasi sähkölasku muodostuu kuukausittaisesta kiinteästä perusmaksusta sekä kulutetun energian mukaan määräytyvästä kulutusmaksusta (snt/kWh tai euroa/MWh).   

Paikallinen verkkoyhtiö lähettää puolestaan sinulle laskun sähkön siirrosta sekä sähköverosta.

Mitä teen jos lasku on erääntynyt?

Kun alkuperäinen lasku on erääntynyt, eikä Intrum ole vielä toimittanut maksuhuomautusta laskusta, laskun voi maksaa sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko. Maksuhuomautuksen jälkeen maksumenettelyistä pystyy sopimaan ainoastaan Intrum kanssa. Yhteystiedot Intrumille löytyvät maksuhuomautuksesta.

Minne ilmoitan tilinumeroni hyvityslaskua varten?

Voit ilmoittaa tilinumeron Oma energiassa, Omat laskutustiedot -kohdassa. Hyvityslasku tulee maksuun laskutusrytmistä ja laskun eräpäivästä riippuen.

Missä ja miten voin tarvittaessa sopia maksuajasta?

Saat halutessasi maksuaikaa laskullesi. Eräpäivän siirron voit tehdä itse Oma energia –palvelumme kautta, jossa voit maksuttomasti ja helposti siirtää erääntymättömän laskusi eräpäivää 14 vuorokautta, kunhan laskun loppusumma on alle 300 euroa.

Asiakaspalvelumme kanssa voit myös sopia pidemmästä maksullisesta eräpäivänsiirrosta. Maksullinen eräpäivän siirto on enimmillään 21 vuorokautta ja siitä veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu. Jos sinulla on aikaisemmin erääntyneitä laskuja edelleen avoinna, emme voi myöntää maksuaikaa. Muistathan, että siirtymällä verkkolaskuun tai e-laskuun hoidat tärkeät maksut  kätevästi ja helposti.

Voinko muuttaa laskutusväliä?

Laskutamme 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Olemme pyrkineet tarjoamaan kaikille asiakkaille sopimuksen teon yhteydessä kyseiselle kohteelle ekologisinta laskutusrytmiä. Jos kuitenkin koet, että valitsemamme laskutusrytmi ei oli sinulle oikea vaihtoehto, voit muuttaa laskutusrytmiä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.