Näiltä sivuilta löydät tietoa maksutavoista, yrityksen sähkölaskun lukemisesta ja perinnästä. Laskutusasioita voit hoitaa Oma energia -palvelussa tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos lasku on perinnässä, näet perintälaskusta yhteystiedot Lowelille.
Näin luet yrityksen sähkölaskua
Sähköinen verkkolasku on nykyaikainen ja ympäristöystävällinen tapa maksaa yrityksesi laskut. Saat verkkolaskun suoraan yrityksesi taloushallintajärjestelmään - ilman turhaa paperin kulutusta. Ota verkkolaskutus yrityksesi käyttöön lähettämällä meille verkkolaskutustiedot (operaattoritunnuksesi) osoitteeseen yritysmyynti@vattenfall.com.
Paperilaskun ja sähköpostilaskun osalta voit muuttaa helposti laskutusosoitteesi Oma Energia -palvelun kohdassa ”Omat laskutustietoni”.
Jos haluat ottaa käyttöön verkkolaskutuksen, lähetä meille verkkolaskutustiedot (operaattoritunnuksesi) osoitteeseen yritysmyynti@vattenfall.com
Voit halutessasi lisätä laskuillesi viitetiedon, jonka voit meille helpoiten ilmoittaa yhteydenottolomakkeen kautta.
Saat laskun sekä sähkönkulutuksesta että sähkönsiirrosta. Me lähetämme sinulle laskun sähkönkulutuksesta. Paikallinen verkkoyhtiö puolestaan lähettää sinulle laskun sähkönsiirrosta. Kätevimmin hoidat laskutusasiat siirtymällä verkkolaskutukseen.
Jos alkuperäinen sähkölasku on päässyt erääntymään, Lowell Suomi Oy postittaa maksumuistutuksen Vattenfallin puolesta. Tämä ei aiheuta häiriömerkintöjä luottotietoihisi. Jos haluat olla yhteydessä saamastasi maksumuistutuksesta, löydät tarvittavat tiedot yhteydenottoa varten maksumuistutuksesta.
Kyllä, koontilasku on tarjoamamme maksuton lisäpalvelu yritysasiakkaille. Koontilasku koostaa kaikkien käyttöpaikkojen laskujen loppusummat yhdelle laskulle. Näin laskujen maksu on helppoa vaikka kohteita olisi monia. Saat koontilaskun käyttöösi olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Koontilasku palvelu on tarjolla vain yritysasiakkaille. Yksityisasiakkaan laskutukseen sitä ei voida lisätä.
Meiltä saamasi sähkölasku muodostuu kuukausittaisesta kiinteästä perusmaksusta sekä kulutetun energian mukaan määräytyvästä kulutusmaksusta (snt/kWh tai euroa/MWh).
Paikallinen verkkoyhtiö lähettää puolestaan sinulle laskun sähkön siirrosta sekä sähköverosta.
Kun alkuperäinen lasku on erääntynyt, eikä Intrum ole vielä toimittanut maksuhuomautusta laskusta, laskun voi maksaa sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko. Maksuhuomautuksen jälkeen maksumenettelyistä pystyy sopimaan ainoastaan Intrum kanssa. Yhteystiedot Intrumille löytyvät maksuhuomautuksesta.
Voit ilmoittaa tilinumeron Oma energiassa, Omat laskutustiedot -kohdassa. Hyvityslasku tulee maksuun laskutusrytmistä ja laskun eräpäivästä riippuen.
Saat halutessasi maksuaikaa laskullesi. Eräpäivän siirron voit tehdä itse Oma energia –palvelumme kautta, jossa voit maksuttomasti ja helposti siirtää erääntymättömän laskusi eräpäivää 14 vuorokautta, kunhan laskun loppusumma on alle 300 euroa.
Asiakaspalvelumme kanssa voit myös sopia pidemmästä maksullisesta eräpäivänsiirrosta. Maksullinen eräpäivän siirto on enimmillään 21 vuorokautta ja siitä veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu. Jos sinulla on aikaisemmin erääntyneitä laskuja edelleen avoinna, emme voi myöntää maksuaikaa. Muistathan, että siirtymällä verkkolaskuun tai e-laskuun hoidat tärkeät maksut kätevästi ja helposti.
Laskutamme 4, 6 tai 12 kertaa vuodessa. Olemme pyrkineet tarjoamaan kaikille asiakkaille sopimuksen teon yhteydessä kyseiselle kohteelle ekologisinta laskutusrytmiä. Jos kuitenkin koet, että valitsemamme laskutusrytmi ei oli sinulle oikea vaihtoehto, voit muuttaa laskutusrytmiä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.