Time in controller:27.9.2021 0.26.11

Yrityksen sähkölaskun maksuaika ja perintä

Laskutus tapahtuu neljä, kuusi tai 12 kertaa vuodessa. Jos haluat muuttaa laskutusväliä tai pyytää laskullesi maksuaikaa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

Maksuaika

Jos tiedät, että yrityksellänne on vaikeuksia maksaa lasku eräpäivään mennessä, voit pyytää laskulle lisää maksuaikaa. Maksuaikaa myönnämme vain erääntymättömille laskuille. Muistathan siis olla meihin yhteydessä ennen laskun alkuperäistä eräpäivää. Jos yrityksellänne on aikaisemmin erääntyneitä laskuja edelleen avoinna, emme voi myöntää maksuaikaa. 

Eräpäivän siirron voit tehdä itse Oma energia –palvelumme kautta, jossa voit maksuttomasti ja helposti siirtää erääntymättömän laskusi eräpäivää 14 vuorokautta, jos loppusumma on alle 300 euroa.

Asiakaspalvelumme kanssa voit myös sopia pidemmästä maksullisesta eräpäivänsiirrosta. Maksullinen eräpäivän siirto on enimmillään 21 vuorokautta ja siitä veloitetaan palveluhinnaston mukainen maksu.

Myöhästynyt maksu

Jos alkuperäinen lasku on erääntynyt, eikä Intrum ole vielä toimittanut maksuhuomautusta laskusta, laskun voi maksaa sen alkuperäisillä maksutiedoilla. Jos lasku maksetaan eräpäivän jälkeen, seuraavalla laskulla laskutetaan korkolain mukainen viivästyskorko.

Maksuhuomautus ja perintä


Mikäli suoritusta laskuun ei näy tilillämme vielä 14 vuorokauden kuluttua laskun eräpäivästä, lähettää yhteistyökumppanimme Intrum yrityksellenne maksuhuomautuksen.

Maksuhuomautuksen jälkeen maksumenettelyistä pystyy sopimaan ainoastaan Intrumin kanssa. Yhteystiedot Intrumille löytyvät maksuhuomautuksesta.  

 

Kysy chatissa