Fakturering och betalningsmetoder
När du byter till e-faktura i din egen nätbank sparar du både tid, arbete och miljön. Du får e-fakturan smidigt till din egen nätbank.
Dina fakturor i tjänsten Min energi
Dina fakturor finns alltid tillgängliga i tjänsten Min energi.
På fliken Mina fakturor kan du:
- ladda ned dina fakturor som PDF-filer,
- kontrollera betalningssituationen, fakturabeloppet och förfallodagen,
- göra en kostnadsfri framflyttning av förfallodagen.
Faktureringsintervall
Vi fakturerar 4, 6 eller 12 gånger om året. Vi strävar efter att erbjuda alla kunder en lämplig faktureringsrytm när avtalet ingås. Vid behov kan du ändra faktureringsrytmen via kundservice.
E-postfaktura
E-postfakturan kommer till din egen e-postlåda. Meddelandet innehåller en bild av fakturan och en virtuell streckkod, som underlättar betalningen av fakturan. Du kan byta pappersfakturan till e-postfaktura i tjänsten Minn Energi. E-postfakturan kan användas av kunder i alla banker.
Direktbetalning
Vid direktbetalning debiterar banken fakturabeloppet automatiskt från ditt konto på förfallodagen. Vi skickar också fakturan i pappersformat till din hemadress. Du kan ingå ett direktbetalningsavtal via banken.
Pappersfaktura
Kontakta vår kundservice om du vill få en pappersfaktura.
Våra bankuppgifter
På fakturan finns alla uppgifter du behöver för att betala fakturan. Använd kontouppgifterna som finns längst ned på fakturan. Kom ihåg att använda referensnumret när du betalar. Dina fakturor finns även i PDF-format i tjänsten Min energi.
Betalningstid och framflyttning av förfallodag
Behöver du betalningstid för din faktura? Du kan flytta fram förfallodagen för en icke förfallen faktura med 14 dagar i tjänsten Min energi. Om du vill få längre betalningstid kan du avtala om en avgiftsbelagd framflyttning av förfallodagen med vår kundservice.