Skjuta upp betalning

Om du av någon anledning skulle ha svårt att betala en faktura innan förfallodagen, så kan du ansöka om att skjuta upp betalningen. Det innebär att fakturans förfallodatum skjuts upp i högst 14 dagar. Kom ihåg att om du har e-faktura eller direktbetalning så måste du ändra detta via din bank eftersom det inte uppdateras automatiskt.

Det är viktigt när du ska ansöka om att skjuta upp en faktura att du gör det före den ursprungliga förfallodagen. För att skjuta upp din betalning på en faktura så kan du kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig. Du kan också göra ansökan genom vårt kontaktformulär.

Kontakta oss

Dessa saker krävs för att du ska kunna skjuta upp betalningen på din faktura:

  • Fakturan som du vill skjuta upp får inte vara förfallen
  • Du har inga övriga förfallna fakturor hos oss
  • Dina tidigare fakturor har betalats i tid
  • Du har inte skjutit upp mer än en faktura de senaste tolv månaderna

Ändra ditt faktureringsintervall

Du kan få en faktura 6 eller 12 gånger om året. Om du vill ändra ditt faktureringsintervall kan du kontakta vår kundservice.

Hittade du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el, flytt, fakturor och Min Energi-tjänst. Vi hjälper gärna dig om du har fler frågor!

Till Kundservice

Skicka meddelande

Vänligen skicka in din fråga via vårt kontaktformuläret nedan så kommer vi att svara dig via e-post. 

Till kontaktformuläret

Ring oss

Tel: 020 722 9000 

Ska du flytta?

Ring vår flyttlinje på tel: 0800 177 733.

Telefontider är vardagar kl. 9–18.