Avbeställning av elavtal

Du kan avbeställa ditt avtal genom att ringa kundservice på 020 722 9000 (msa/lsa) vardagar kl. 08.00-17.00 eller genom att fylla i formuläret nedan. Du kan endast avbeställa ditt elavtal under ångertiden (14 dagar) genom att använda denna blankett. Vid en flytt, vänligen ring vår kundtjänst.

Ångerrätten gäller för avtal som ingås av konsumentkunder genom telefon, post eller webbplats. Ångertiden löper ut 14 dagar efter det att avtalet ingåtts. Ångertiden anses börja löpa från den tidpunkt då Vattenfall Oy har mottagit meddelandet om att avtalet ingåtts antingen per telefon, post eller på webbplats.

För att uppfylla ångerfristen räcker det att du skickar meddelandet om ditt utövande av ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.

Kontakta kundtjänst

020 722 9000 (msa/lsa)
vardagar kl. 08.00-17.00.

Samtalspriser
msa/lsa = Samtalet kostar normalt lokal- eller mobilsamtalspris som debiteras av uppringarens egen operatör.

När du ringer från utlandet bestäms priserna av taxan hos den operatör du använder och av ditt abonnemangsavtal.

Ångerblankett

Fält markerade med en asterisk (*) är obligatoriska.

Jag bekräftar att jag inte är en robot.

Om formuläret inte fungerar, vänligen kontakta oss på telefon 020 722 9000 (msa/lsa).

Hantera avtalsärenden i tjänsten Min energi

Du kan hantera dina elärenden när det passar dig bäst:

  • se dina fakturor och ändra förfallodatum
  • följa din elförbrukning på dags- och timnivå
  • uppdatera dina kontaktuppgifter och din faktureringsadress
  • teckna ett nytt elavtal
  • anmäla en flytt, om du inte behöver ditt nuvarande elavtal på din nya adress

Logga in till Min energi

Våra kunders upplevelser

"Jag har alltid varit kund hos Vattenfall och det tänker jag fortsätta att vara."

Vattenfallkund

Kundkommentarer har samlats in genom löpande kundundersökningar som skickas till Vattenfalls egna kunder.