Om du inte har betalat en faktura i tid, skickar vi en betalningspåminnelse via Intrum. Betalningspåminnelsen har ingen påverkan på din kreditinformation. När den ursprungliga fakturans förfallodatum har passerat och du ännu inte har fått en betalningspåminnelse från Intrum så kan den fakturan betalas med den ursprungliga betalningsinformationen.

Har du betalat din faktura men ändå fått en betalningspåminnelse? Kontrollera att du har skrivit rätt referensnummer eller meddelande samt att du har betalat rätt belopp.

Om du betalar fakturan efter förfallodagen så kommer det läggas på en standardränteavgift på din nästa faktura (enligt dröjsmålsräntan) och även en förseningsavgift på fem euro. På Min energi kan du se betalstatus på dina fakturor, om du har obetalda fakturor. Du kan också se fakturor som redan har betalats.

Logga in på Min energi

Hittade du inte svaret på din fråga?

På våra kundservicesidor hittar du information om el, flytt, fakturor och Min Energi-tjänst. Vi hjälper gärna dig om du har fler frågor!

Till Kundservice

Skicka meddelande

Vänligen skicka in din fråga via vårt kontaktformuläret nedan så kommer vi att svara dig via e-post. 

Till kontaktformuläret

Ring oss

Tel: 020 722 9000 

Ska du flytta?

Ring vår flyttlinje på tel: 0800 177 733.

Telefontider är vardagar kl. 9–18.