Maksuaika ja -huomatus

Tarvitsetko maksuaikaa laskullesi tai oletko unohtanut maksaa laskun eräpäivään mennessä? Tästä saat tietoa siitä, miten näissä tilanteissa kannattaa toimia.

Maksuaika

Jos tiedät, että sinulla on vaikeuksia maksaa lasku eräpäivään mennessä, voit pyytää laskulle lisää maksuaikaa. Maksuaikaa myönnämme enintään 14 päivää, ja se myönnetään vain erääntymättömille laskuille. Muistathan siis olla meihin yhteydessä ennen laskun alkuperäistä eräpäivää. Jos sinulla on aikaisemmin erääntyneitä laskuja edelleen avoinna, emme voi myöntää maksuaikaa. Muistathan, että siirtymällä e-laskuun hoidat tärkeät maksut  kätevästi ja helposti.


Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ongelmatilanteissa.
Jätä yhteydenottopyyntö
tai soita meille: 020 722 9000 (mpm/pvm)

Näin teet e-laskusopimuksen

Maksuhuomautus

Saat maksuhuomautuksen 14 vuorokauden kuluttua laskun alkuperäisestä eräpäivästä, jos suoritusta laskusta ei vielä tuolloin näy tilillämme. Maksuhuomautus ei aiheuta häiriömerkintää luottotietoihisi. Maksuhuomautuksesta laskutamme viiden euron muistutuskulun. Tämä muistutuskulu sekä korkolain mukainen viivästyskorko laskutetaan seuraavalla sähkölaskullasi.  Maksuhuomautuksen sinulle postittaa yhteistyökumppanimme Intrum. 

Saitko maksuhuomautuksen, vaikka olet maksanut laskun? Tarkista, että olet maksanut suorituksen käyttäen oikeaa tilinumeroa ja viitettä.  Jos maksun tiedot ovat oikein, maksuhuomautus on ehtinyt lähteä ennen suorituksesi saapumista meille.  Tässä tapauksessa veloitamme korkolain mukaisen viivästyskoron ja viiden euron muistutuskulun seuraavalla sähkölaskullasi.

Jos lasku on jo erääntynyt, mutta et vielä ole saanut maksuhuomautusta, voit maksaa laskun sen alkuperäisillä tiedoilla. Jos maksat laskun eräpäivän jälkeen, laskutamme korkolain mukaisen viivästyskoron alkuperäisestä eräpäivästä lukien seuraavalla sähkölaskullasi.

Kysy chatissa