Tiedotteet 2015

Vattenfallin asiakaspalvelun yhteystiedot 1.1.2016 alkaen

puh. 020 722 9000 arkisin 9–17 (mpm/pvm)

Joulukuu 2015

Tamin uudenvuodenlupaukset: sekä mies että sähkölasku pienemmiksi

Nyt on aika tehdä uudenvuodenlupauksia! Jääkiekkolegenda Juhani ”Tami” Tammisella on jo selvät sävelet omien lupaustensa kanssa ja hän tietää tarkkaan, miten tavoitteisiin päästään.

Joulukuu 2015

Jenni Kokanderin joulu on perinteinen ja energiatehokas

Kokanderin perheessä fiilistellään joulua pitkään ja hartaasti. Pieni, muovinen ”harjoituskuusi” on seissyt olohuoneessa jo kuun alusta asti, jotta kolmivuotias joulukuusifani Vilho malttaa odottaa oikeaa kuusta. Myös jouluvalot on ripustettu paikoilleen hyvissä ajoin.

Palvelutiedotteemme koskien loppuvuotta ja vuodenvaihdetta 2015/2016

Joulukuu 2015

Nauti rauhassa jouluvaloista – sähkö on nyt ennätyshalpaa

Nyt meitä hemmotellaan – nimittäin ennätyshalvalla sähköllä! Uuden sähkösopimuksen tekemisessä on kuluttajan markkinat. Valaistus- ja lämmityskausi kyllä nostaa sähkön kulutusta, mutta sitäkään ei kannata suuremmin murehtia.

Laskutusmuutokset vuoden 2016 alussa

Vattenfall ottaa käyttöön uuden laskutusjärjestelmän vuoden 2016 alussa. Olemme keränneet kysymyksiä ja vastauksia muutokseen liittyen.

Sähkökatsaus

Sähkön hinta pysyttelee edelleen keskimäärin edullisemmalla tasolla kuin vuosiin, mutta sen odotetaan nousevan hieman talvisäiden alkaessa. Lyhyellä aikavälillä sähkön hintaan vaikuttaa kaikista eniten vallitseva säätila, kuten sateiden määrä ja lämpötila.

Marraskuu 2015

Uuden kodin sähkölasku pienemmäksi – kuusi vinkkiä

Kun edessä on muutto uuteen kotiin, kannattaa tarkistaa kodin energiankulutus, sillä uudessa kodissa saattaa tulla eteen yllätyksiä, jotka näkyvät myös sähkölaskun loppusummassa.
Lue artikkeli

Kolme vinkkiä energiansäästöön kerrostaloasunnossa

Energia-asiantuntijamme Malkus Lindroos antaa pimeän kauden osuvimmat energiavinkit.
Lue vinkit

Lokakuu 2015

Älä homehduta kylppäriäsi – käytä lämmitystä oikein

Lattialämmityksen tärkein tehtävä ei ole mukavuuden luominen vaan kodin kosteiden tilojen kuivattaminen niin, ettei kosteus pääse kertymään rakenteisiin.

Ilmalämpöpumppu leikkaa lämmityskauden sähkölaskuja

Ilmalämpöpumppu on monessa kodissa tuikitarpeellinen kapine, kun ulkolämpötila kääntyy syksyllä laskuun. Oikein valittu ja käytetty pumppu pienentää lämmityskauden sähkölaskuja selvästi.

Lokakuu 2015

Miten ilmalämpöpumput ovat kehittyneet?

Ilmalämpöpumppujen kehitys on ollut nopeaa monella rintamalla. Erityisesti lämmitysominaisuudet ja energiatehokkuus ovat parantuneet.

Vattenfallin Suuri saunaelämys palkittiin

Vattenfallin monimediakampanja ’Suuri saunaelämys’ valittiin Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Syyskuu 2015

Näin sähkön hinta muodostuu

Suomen sähkömarkkinat vapautuivat 1995, jolloin kuluttajat saivat mahdollisuuden ostaa sähkönsä miltä tahansa sähkönmyyjältä ympäri Suomea. Sähkön siirto sen sijaan määräytyy aina oman asuinpaikan mukaan.

Syyskuu 2015

Lämmityskausi alkaa – minimoi kodin sähkösyöpöt ennen talvea

Jos kotiin tarvitaan uusi sähkösopimus, kannattaa tehdä se nyt. Edullisista hinnoista ehtii nauttia vielä, mutta ennen talvea sähkön hinta saattaa taas nousta. Ennen lämmityskautta on hyvä myös laittaa kodin sähkösyöpöt kuriin.

Heinäkuu 2015

Yhdessä saunominen on energiafiksua - maailman ensimmäinen some-sauna kiertää Suomea kesällä

Saunominen on aina ollut suomalaisille myös sosiaalinen tapahtuma. Heinäkuussa Vattenfallin some-sauna nostaa sosiaalisen saunomisen uudelle tasolle Helsingissä, Kuopiossa, Hämeenlinnassa ja Hangossa.

Kesäkuu 2015

Sähkö on edelleen ennätyshalpaa – näin saat sähkölaskustasi entistä pienemmän

Sähkö on edelleen erittäin edullista, eikä hintatason odoteta nousevan lähiaikoina. Vaikka hinta ei päätä huimaakaan, voi oman sähkölaskunsa suuruuteen vaikuttaa helposti pienillä teoilla.

Kesäkuu 2015

Vietätkö kesällä paljon aikaa mökillä? Tyhjilleen jäävä koti voi olla sähkösyöppö

Tämän kesän mökkikausi on nyt alkanut. Harva tulee kesästä nauttiessaan ajatelleeksi, että tyhjilleen jäävä vakituinen asunto saattaa olla todellinen sähkösyöppö. Pienillä muutoksilla saat säästettyä energiakuluissa.

Energiayhtiö Vattenfall avasi verkkokaupan

Energiayhtiö Vattenfall on avannut täysin uuden verkkokaupan. Verkkokauppa palvelee kaikkia kuluttajia energiafiksuilla ja käytännöllisillä tuotteilla sekä mielenkiintoisilla uutuuksilla. Voit säästää satoja euroja vuodessa ja tehdä arjesta helpompaa sekä hauskempaa.

Toukokuu 2015

Vuoden Energiaperhe -kilpailu käynnistyy taas: Ellen Jokikunnas, Tami Tamminen ja Jenni Kokander kilpailevat energiatehokkuudesta

Vattenfallin järjestämä Vuoden Energiaperhe -kilpailu haastaa jälleen kolme julkisuudesta tunnettua henkilöä tarkkailemaan ja tehostamaan kotinsa energiankulutusta. Tänä vuonna kilpailuhaasteen ovat ottaneet vastaan juontaja Ellen Jokikunnas, koulutusyrittäjä Juhani “Tami” Tamminen sekä näyttelijä Jenni Kokander.

Huhtikuu 2015

Mullistavat kuupaneelit ratkaisevat aurinkotalouden haasteet

Lanseerattuamme aurinkopaneelit olemme törmänneet haasteeseen, että moni kaipaa sähköä juuri silloin, kun aurinko ei paista. Olemme työskennelleet ongelman parissa jo pidemmän aikaa, ja lanseeraamme nyt ensimmäisenä pohjoismaisena sähköyhtiönä kuupaneelit.

Maaliskuu 2015

Auringon säteet talteen – nyt tulevat aurinkopaneelit

Päästöttömänä ja ehtymättömänä energiantuottajana aurinko kiinnostaa yhä useampaa ympäristötietoista kuluttajaa. Omavarainen sähköntuotanto voi olla ratkaisu kesämökin sähköistämiseen tai yrityksen sähkölaskun pienentämiseen.

Helmikuu 2015

Sähkö nyt ennätyshalpaa – omakotitalossa jopa 400 euron säästöt

Sähkö on nyt edullisempaa kuin vuosiin, ja sen on huomannut myös sähkölaskun loppusummassa. Kuluttajien kissanpäivien ennakoidaan jatkuvan edelleen, sillä tarvetta hintojen nostamiselle ei ole näköpiirissä.